Monday, August 27, 2012

20th entry 2012 : Quick update

assalamualaikum dan salam sejahtera readers..
firstly,rasanya masih belum terlambat nak wish Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua..
dengan harapan agar syawal pada tahun ini lebih meriah daripada yang sebelumya..
so,tinggal lebih kurang 2 minggu lagi sebelum terbang semula ke Sabah.
barang-barang masih belum siap satu pun..insyaALLAH by next week siap la..

one happy family..

raya tahun ni meriah like usual..
dan yang paling best raya tahun ni diberi kesempatan dengan rezeki yang ALLAH berikan untuk beraya jauh sikit la..
bermula dengan beraya di N9,diikuti raya di Perak,Kedah,Kelantan,Pahang,Melaka dan akhirnya kembali semula ke N9..
seronok tapi agaknya sebab berjalan jauh,badan pun jadi tak sihat..tapi hari ni alhamdulillah dah sihat sepenuhnya..

oklah,kita jumpa lagi next entry k..
sebelum tu ni ada video masa malam sebelum raya..
tengok bunga api..cousin yang beli..hehe
enjoy k..
sekian,wassalam..



p/s : terima kasih kepada blogger yang bagi kad raya dan duit raya..sangat2 menghargainya..

Monday, August 6, 2012

19th entry 2012 : Jom tanam pokok cili :)

assalamualaikum dan salam sejahtera readers..
alhamdulillah,kita dah masuk minggu ke-3 ramadhan..
semoga ramadhan kali ini memberi 1001 keberkatan kepada kita semua..
hmm sepanjang cuti sem ni tak ada buat apa pun kat rumah..
tolong-tolong ibu macam tu ja la..

tak ada apa pun nak bercerita..
cuma sebelum balik sabah masa cuti semester lepas,saya ada tanam cili.
yela,senang sikit rasanya..
orang-orang kat rumah ni kuat makan pedas..so saya ambil la sedikit inisiatif nak tanam pokok cili api..alhamdulillah,balik hari tu pokok cili dah berbuah walaupun 2 biji ja cilinya..
rasa berbaloi juga la menanam..hehehe..

ni la pokok cilinya..masih kecil lagi..hehehe..yang sebelah kiri tu sebelum saya tinggalkan..


ni pula yang terbaru..saya cuba untuk tanam lagi..harap2 ianya akan membesar dengan sihat..


ada lagi saya tanam di batas belakang rumah..
harap2 yang itu pun akan sihat sepenuhnya..
oklah,pada sesiapa yang suka makan cili api,jom sama-sama kita tanam pokok cili..
kalau cili dalam peti ais tak cukup,pakai selipar,pergi kat pokok cili,petik,basuh dan makan..
senang kan?hehehe..
oklah,kita jumpa di entry akan datang..
sebelum itu,ada sedikit perkongsian ilmu..


Surah AlAn'aam. Ayat 095.


Sesungguhnya Allah jualah yang membelah (menumbuhkan) butir (tumbuh-tumbuhan) dan biji (buah-buahan). Dia mengeluarkan yang hidup dari yang mati dan mengeluarkan yang mati dari yang hidup. Yang sedemikian itu kekuasaannya ialah Allah. Maka bagaimanakah kamu dipalingkan dari menyembahNya (oleh benda-benda yang kamu jadikan sekutuNya)?

take care readers..
sekian,wassalam..

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com