Friday, December 31, 2010

...iNdAhNyA...

salam readers..salam 1 malaysia..
lama dah tak update blog ni..
agak bersawang jugak la..
cuti sem tinggal 5 hari lagi..hari selasa ni,dah kena balik sabah balik..
malasnya mahu kemas barang-barang..
result dah dapat..alhamdulillah,lepas dari yang aku target..syukur la..
kali ini just mau kongsi gambar keindahan waktu pagi dan senja di kolej kediaman aku..
begitu indahnya ciptaan ILLAHI..


-ok..gambar ni diambil jam 5.50 pagi..-



-gambar yang ni pula diambil sekitar jam 6.01 petang..-


oklah,ni sahaja la yang aku mau kongsi pun..
cantikkan pemandangan waktu pagi dan senja ni..
maha suci ALLAH..
kalau di semenanjung,jam 5.50 pagi masih lagi gelap dan kalau jam 6.01 petang masih lagi cerah.
daa..salam..

Saturday, December 18, 2010

...sUkaRnYa...


salam readers..
nothing to say..juz want to tell that..
"IT IS HARD TO LET YOU GO"
YOU = ........

Thursday, December 9, 2010

...kAwAn..sAhAbAt..tEmAn..rAkAn...

salam readers..lama dah tak menulis dalam blog ni..
masa seakan tak mengizinkan..
dengan pc dan laptop rosak..
ini pun pinjam laptop ayah..
so malam-malam lepas ayah balik kerja baru boleh online..

ok lah...berbalik kepada tajuk entry kali ni..
berkenaan dengan kawan..ataupun sahabat..atau teman..atau rakan..
semuanya boleh digunakan..
bagi aku kawan yang betul-betul kawan memang susah untuk dicari..
maksudnya di sini,kawan-kawan yang sama-sama berada dengan kita di sisi semasa kita suka dan di kala kita sedih..
ada juga kawan-kawan yang suka mengambil kesempatan atas diri kita..
suka mempergunakan kita untuk keselesaan atau kebahagiaan diri sendiri..
bila susah dicarinya kita..tapi bila senang,dia macam tak kenal kita..
macam kita ni orang asing..
entah la..aku pun tak faham dengan orang yang macam ni..
aku  tak la berdendam dengan kawan-kawan yang jenis macam ni cuma aku kesian pada mereka ni..
bagi aku sekali aku anggap dia kawan,dia akan jadi kawan aku untuk selamanya..
tak kira la apa yang dia dah buat pada aku..

sebenarnya banyak pengalaman aku tentang kawan-kawan ni..
aku pasti kamu-kamu di luar sana pun mesti ada macam-macam pengalaman melayan kerenah kawan-kawan..
ada yang kekal sehingga sekarang dan ada juga yang terputus di tengah jalan..
ada tu yang terlampau memilih kawan..aku pun tak tau kenapa..mula-mula kawan ok..tp sampai satu masa,kita jadi macam musuh pulak..
angin tak ada,ribut tak ada..tup-tup diam seribu bahasa..puas contact or massage tp tak berbalas..nak kata ada buat salah rasanya tak ada..
kalau ya pun ada,bagi la tahu..boleh la bincang..
kita manusia ni tak sempurna.kadang-kadang terguris hati,terkecilkan hati,tergurau kasar ke..
at least bagi la tau apa yang salah..ini tak,diam saja..macam mana nak tau apa kesalahan atau ada apa-apa yang tak puas hati..

ada juga sesetengah tu,kawan tak la lama sangat..
baik memang baik..rasa seronok je kawan.
tapi satu hari,terdengar kawan tu menuduh tentang perkara yang kita tak lakukan..menuduh tanpa usul periksa..sakitnya hanya ALLAH yang tahu..dah la kenal tak lama,boleh pulak main tuduh-tuduh..
kemudian terus menyepikan diri..bukannya nak cari jalan penyelesaian ke..apatah lagi ingin meminta maaf lepas dah dapat tau hal sebenar..
bukannya nak suruh jatuhkan maruah atau imej dengan datang jumpa tapi ingin menjernihkan keadaan..
salah ke eh??
tak tau la apa yang menyebabkan hal macam ni jadi..
naik pening juga bila fikir hal ni..macam-macam jenis kawan yang jumpa kt muka bumi ni.

hmm,ada juga kawan-kawan yang terlalu mementingkan taraf..
mentang-mentang kaya,dia ingat dia boleh maki-maki kita ni..tau la kita ni tak sekaya dia tapi janganlah mengata or jangan la pandang rendah or jijik dengan orang-orang yang sederhana or tak mampu ni..
patutnya dia tolong kawan..ini tak,lagi dimalukan depan kawan-kawan yang seangkatan dengan dia..
apa punya jenis manusia la macam tu..
dia ingat dia kaya dia boleh buat apa dia suka..
eh hello,macam dia seorang saja orang kaya kat dunia ni..ramai lagi yang kaya..tapi tak adalah menunjuk..ada setengahnya memang pandai sembunyikan identiti..macam ni la bagus..kawan dengan semua orang tak kira taraf dan darjat..

selain dari taraf kekayaan,ada juga berkawan ikut taraf dalam pendidikan..
mentang-mentang ada degree,tak mahu kawan dengan orang-orang yang berpendidikan rendah..
dia ingat kita ni tak ada perasaan agaknya..suka-suka hati dia saja buat peraturan macam tu..
baru degree dah menyombong..nanti dah ada master or phd macam mana la pulak agaknya..
sungguh aku tak faham..
kenapa hal ni jadi ye??ALLAH pernah ke membanding-bandingkan setiap manusia yang DIA cipta??ada ke??kalau ada bagi bukti..kita ni sama saja di sisi ALLAH..tak ada bezanya..
kita ni hidup di muka bumi ALLAH..hari ni kita di atas..dan ada masanya kita ke bawah..jadi bagi aku,ingatlah..kita manusia ni sama saja..kalau kita bantu orang,i'ALLAH kita juga akan ada yang membantu..jangan terlalu taksub dengan harta dunia..

buat masa ni aku rasa aku dah jumpa kawan yang betul-betul kawan..
i'allah hubungan ini akan berkekalan sampai bila-bila..
aku sangat terhutang budi dengan mereka kerana selama aku ada masalah,mereka banyak membantu aku..
walaupun sekadar mendengar luahan hati aku,namun aku rasa itu dah cukup untuk aku..
susah dan senang sama-sama..memang benar kata orang,kawan menangis memang sukar untuk dicari.
terlalu banyak kenangan antara aku dan kawan-kawan aku yang tak akan dilupakan sampai bila-bila..
semoga kawan-kawan ku semua dirahmati oleh ALLAH..

aku sayang kawan-kawan aku..
i love my besties..i luv them so much..
aku selalu mendoakan kesejahteraan kawan-kawan aku..semoga kalian dilindungi ALLAH dan semoga kebahagiaan menjadi milik kalian..
♥♥♥♥



p/s : miss the moment.. ^_^
p/s : kepada my besties yang tak ada dalam gambar ni,maaf la ya..aku tak dapat nak upload sebab external ada pada my bf..gambar ni pun cilok dari fb..apa-apa pun kalian tetap my BESTIES..



 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com