Monday, February 15, 2010

...gOnG xi fA cAi...

hye..hye..salam and good morning to all of you (hahaha...macam ramai je yang baca blog aku)..leeya in the house..macam mana keadaan pagi ni?hopefully ok..dah tau ke nak buat sarapan apa pagi ni??hmm,ok..untuk entry kali ni aku nak cerita sikit jek..sebelum terlambat,aku nak wish kepada semua yang berbangsa cina,happy chinese new year..or gong xi fa cai..

semalam,aku ikut ayah aku pergi melaka..ayah nak beraya ke rumah kawan-kawan dia..selain aku,ibu,abang,niesa dengan amsyar pun ikut..adik-adik aku tak semuanya ikut..ok,first kami ke rumah uncle loo yang kat taman apa ntah..aku lupa la..tapi dekat dengan sungai putat..kami makan kuih-kuih dan kacang-kacang yang ada..hmm,ingatkan tak dapat ang pow..rupanya dapat juga..ibu ngn ayah pun dapat..hehehe..ok,gambar bawah ni masa kat rumah uncle loo tapi bukan la gambar dia dengan family dia sambut raya..gambar biasa jek..






lepas dari rumah uncle loo,cadangnya nak ke rumah pak wong kt ujung pasir..tapi dia tak ada kat rumah pulak..kata pembantu rumah dia,dia pergi sembahyang..sebab pak wong tak ada kat rumah,ayah ajak pergi satu lagi rumah kawan dia kat machap umbu kalau xsilap aku..nama uncle ni aku tak tau apa..ehehehehe..aku tau beraya jek..makan-makan kuih sambil ayah borak dengan uncle..sebelum balik,dapat ang pow lagi..hieeeee..ni pulak gambar masa kat rumah uncle ni la..






and after that,kami pun meneruskan perjalanan pulang ke seremban..aduhhh,penatnya aku rasa..macam la aku yang drive kete..lalalalalala..hmm ni je la aku nak kongsi hari ni..nanti-nanti jumpa lagi..ok,adios..salam..

2 comments:

HonEyBuNNy said...

waahhhh..byk x leeya dpt angpau???ihihi

Leeya Hezlin said...

ila :
xbyk pn..p dua umah jek..
ehehehe..
ila dpt byk angpow ke??

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com